Kontrole KRRiT w mniejszych rozgłośniach. Za mało tematyki lokalnej i audycji słownych

Radio
Radio
Fot. Pixabay

Na 15 skontrolowanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji mniejszych rozgłośni ponad połowa naruszyła obowiązki programowe zapisane w koncesji.

„Kontrole były przeprowadzane wszechstronnie i wielowymiarowo. Analizom poddawano treść audycji emitowanych w poszczególnych programach oraz przekazy handlowe” – informuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w sprawozdaniu za 2022 r.,

Regulator objął monitoringiem 15 stacji radiowych:

  • sześć programów lokalnych zsieciowanych: Meloradio Mazury, Radio 88,4 FM Złote Przeboje, Radio Złote Przeboje 90,0 FM, Radio Złote Przeboje 100,1 FM, Złote Przeboje 101,3 FM, Złote Przeboje 106,2 FM;
  • sześć programów lokalnych niezależnych: ARTRADIO Bogatynia, BON TON Radio, Radio Elka Zagłębia Miedziowego, Radio Gniezno, Radio HIT, Radio Q;
  • jeden program społeczno-religijny: AIN KARIM Radio Skomielna Czarna;
  • dwa programy akademickie: Akademickie Radio „INDEX”, Studenckie Radio ŻAK Politechniki Łódzkiej.

Jak wynika z przeprowadzonych kontroli, nadawcy aż ośmiu programów nie przestrzegali obowiązków programowych określonych w koncesjach. Wśród naruszeń stwierdzono:

  • zbyt niski udział audycji o tematyce lokalnej w programach: ARTRADIO Bogatynia, Radio Gniezno, Radio Złote Przeboje 90,0 FM, BON TON Radio;
  • za mało audycji publicystycznych o charakterze lokalnym w programie Radio Elka Zagłębia Miedziowego;
  • zbyt mało audycji słownych (w tym audycji poświęconych tematyce lokalnej) w Radiu Q;
  • za mało audycji realizujących wyspecjalizowany charakter programu, czyli poświęcony problemom i działalności środowiska akademickiego.w Akademickim Radiu „INDEX”;
  • niewypełnianie obowiązku oznaczenia programu nazwą zgodną z koncesją w programach AIN KARIM Radio Skomielna Czarna oraz Radiu Elka Zagłębia Miedziowego.

Nadawcy, którzy naruszyli warunki koncesyjne tłumaczyli najczęściej wskazywali na pandemię koronawirusa jako przyczynę, dla której zmuszeni byli zmodyfikować swoje ramówki, wprowadzać zmiany w pracy redakcji i rezygnować z obecności gości w studiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *